Tuesday, October 16, 2007

Like greit

Når jeg først var igang måtte jeg nesten sjekke det siste. Det hadde tittelen "andakten...". Tenkte det la lista, men fikk meg en overraskelse.

Først kan det være greit å klare litt opp i innleggene her. Nå har jeg nemlig lagt ut 3 på rappen. Det betyr at historien ikke starter her, men 2 innlegg lengre ned. Det igjen betyr at for å få best mulig sammenheng, er det lurt å starte der. Men for all del. Det kan være vel så artig å starte her, for så å se hvor lang tid du bruker på å skjønne hva jeg driver med!

Jo, jeg åpna det siste, og fant følgende:

Takk for tilliten.

"Søk da først Guds rike og hans rettferdighet, så skal dere få alt dette i tillegg." Matt 6,33

Jeg hadde kanskje venta meg noe mer innhold, men jeg holder meg helt klart til Luther ihvertfall! En av hans store fanesaker var jo nettopp "Sola scriptum", eller for de som ikke er på latin om dagen (" You dont speak Latin? Thats som thing we have to remedy, isnt it?" sitat? (muligens premie)) "Skriften alene". Nå drar jeg og legger meg.

Klemzy

3 comments:

Bjørnar said...

"The Lord bless thee and keep thee. The Lord cause his light to shine on thee. The Lord lift up his continence upon thee. And give thee peace. Amen." D lukta Braveheart og Argyle (Brian Cox). :)

Leiv Magnus said...

Noe sier meg at du slo opp på imdb for den der Bjørnar. Hvorfor sier jeg det? Jo fordi du dro til med navnet på karakteren OG skuespilleren. Likner ikke deg. Men Braveheart er uforskammet riktig ihvertfall.

Guttleif Lorentzen said...

Flott svart!