Friday, June 6, 2008

Artige snekkerord

I år har jeg lært meg flere nye norske ord en på mange år. Det er pga snekkerfaget. Jeg skriver ikke for at dere skal få klarhet i hva de betyr, men bare for å ha dem i en liste. Jeg er forresten sjuk.

1. Undergurt
2. Sverte ( ja, dette ordet kunne jeg, men nå har det enda en betydning)
3. Svill. Her har vi 2 varianter. minst
4. å garpe
5. å medra
6. foring ( se 2)
7. Sperre ( igjen...)
8. Oppstempling
9. Gesims
10. Trikkerør
11. Spikerslag
12. Loddestokk

Innser at jeg sikkert har lært minst like mange ord hvert år fram til nå. men hadde jeg retta meg selv før jeg pbliserte innlegget, ville ikke dette blitt pinlig for meg.

5 comments:

The Muffin Man said...

Hey! Jeg kan jo de fleste ordene jeg og.

Av alle de ordene så er forresten gesims det gøyeste!

Guttleif Lorentzen said...

Ikke undergurt?

Anonymous said...

Jeg likte undergurt spesielt godt. Forresten synes jeg, sett bort ifra det nevnte ord selvsagt, at dette var en usedvanlig lite underholdende tekst til å være deg. Du har mye å leve opp til i min bok nemlig. Til vanlig er du svært underholdende. Tenk litt på det. Du er bra.

Magna said...

Jeg holder også en knapp på undergurt. Hva er det? Høres ut som omfattende, hundre år gammelt undertøy.

Guttleif Lorentzen said...

Fordi Lei5 syns jeg er kjedelig, velger jeg å ikke svare på hva undergurt er. DET er kjedelig det!