Friday, March 27, 2009

Tvang tvang tvang

Jeg velger å diagnostisere min tilstand til skrivesperre. Jeg er til stadighet innom min egen blogg. Henrik sin Blogg. Guttleif.blogspot.com. Jeg tenker at nå skal jeg søren klype meg skrive noe! Og så sitter jeg og tenker litt på hva jeg skal skrive. Og så gjør jeg noe annet av den helt enkle grunn at det ikke var noe å skrive.

Men nå syns jeg rett og slett at det har gått for langt. Dermed vil jeg praktisere det som på fagspråket (håper ingen kan det språket for jeg er langt langt ute på jordet) kalles progressiv skriving. Metoden kan godt illustreres av Jim Carrey i Lystløgneren når han vil skrive en løgn, og tar sin høyre hånd i sin venstre og vil tvinge den til å skrive at den blå kulepennen er rød. Man skal sette seg ned og begynne å skrive, og så kommer ordene når pennen er på papiret. Eventuelt fingrene på tastaturet. Og som alle som leser kan se: Her er det unektelig to fullgode avsnitt. Ja, nå skal jeg sågar driste meg til et tredje!

Kjøp truger! Det har jeg gjort. Noen vil kanskje tro at det nærmeste man kan komme Jesu fotspor over Gennesaretsjøen er vannski. Jeg vil hevde at det er feil. Å faktisk gå på vannet er det nærmeste! Men på en god nummer to er en tur på truger.

Peace and love

Måtte det ikke gå så langt igjen. Men jeg er ikke trygg.

Ærbødigst deres
Henrik

4 comments:

Leiv Magnus said...

Tror jeg har funnet din stil. Du faller på litt av den samme kategorien som Carl Steffen. Og det er unødvendig informasjon. Men jeg vil utdype litt. Informasjonen i seg selv er unødvendig, ja. Men når den først er der ute, er den usedvanlig underholdende.

Så vil jeg arrestere meg selv litt her også. For ikke alt du kommer med er unødvendig. Du gir et tips om å kjøpe truger. Svært nyttig tips for de som vurderer det.

Leiv Magnus said...
This comment has been removed by the author.
Magna said...

Jeg vil også prøve truger. Er litt snø igjen i Holtskauen. Hvor mye må man ha?

Guttleif Lorentzen said...

Man bør ha i hvertfall en halv cm. Det syns ihvertfall jeg er et slags minimum. Jajo, kanskje 3mm holder, dersom man har litt store truger.