Tuesday, April 10, 2007

Sitater



Nå hadde jeg plutselig mer på hjertet. Men hei, hvem setter reglene for hvor ofte jeg kan skrive på min egen blogg? Foreløping ingen, så da kan jeg bestemme selv. Hurra!




Jeg kom nylig hjem fra tiurleik. Vi så etter dette.











Men det vi stort sett så var dette:








På nevnte tur benytta vi oss myye av et fenomen som kalles å sitere. Mest brukt på turen var : "Her kommer det ikke no grisunger!"




Dette fenomenet er sentralt i mitt spåk. Jeg bruker mange sitater (helst fra film, men er åpen) i mitt dagligspråk. Det gjør jeg relativt ukritisk, noe som ofte fører til forvirring og usikkerhet rundt min mentale tilstand. Dette er ikke noe jeg vil endre på, men jeg vil gjerne lage en liste over noen av sitatene.




-"Det er det som er så trist, kanskje aldri" Postens reiseradio


-"Du gjorde det med vilje"Et kongerike for en Lama


-"Du må ikke fån til å dette ut!" Et kongerike for en lama


-"Åja, den kjenner (føler) jeg!" Et kongerike for en lama


-"Heilt vekk (borte) asså!" Ut i vår hage


-"Å. Babymais." Ut i vår hage


-"Det var en god idé!" Asterix og Obelix og Cæsars gave


-"jamen de ER stoppa nå!"Asterix og Obelix og Cæsars gave


-"Ops. Falt ut." Aladdin


-"Jeg fins ikke redd deg! Og vet du hvorfor? jeg går nemlig med Ha.. ÅNEI!" Fraglene


-"Jeg skjønner ikke det!" Nissene på låven


-"Han kom, han ble svett, og dett var dett!" Fleksnes


-"Det lukter egg og beken." Fleksnes


-"Jo det holder som bevis!" Fleksnes


-"Du verden!Ja der også." Postens reiseradio


-"Mot evigheten, og forbi!" Toystory


-"Denna byen er ikke stor nok for oss begge!" toystory


-"Noen har forgifta vannhullet." Toystory


-"Jeg har en slange i støvelen" Toystory


-"Varsgu" Dag


-"La oss riste hender." -Asterix og Obelix hos britene


-"Jeg må si, vognen." Asterix og Obelix hos britene




Det er nok mange fler. Hvis du kommer på fler jeg bruker, så kan du jo si fra.

7 comments:

Leiv Magnus said...

En finfin liste Henrik, som jeg støtter deg fullt ut i. Tror jeg kjente de fleste sitatene, men kanskje ikke alle fra Asterix. Synes også du burde fullføre sitatet fra VG-reklamen: "Her kommer det jo ingen griser. Må bare sette meg ned og vente"
:D

Magna said...

Nå hadde jeg tenkt å skrive en kommentar med tilleggssitater, men har mer lyst til å lage et oppfølgingsinnlegg på min egen blogg. Gode sitater forresten. Mangler bare noen godbiter(se min blogg)

Magna said...

Forrsten: Det er for DYRT, ALTFOR DYRT.

Olaves said...

Elsker postens reiseradio <3

Anonymous said...

Ingenting å si på ditt rike og referanserike vokabular... :)Har du forresten sett quizen min, Henrik?

Anonymous said...

Les hele bloggen, ganske bra

Anonymous said...

Eg e eit steinras og du skal følga med meg! - konge rike for en lama :)