Saturday, March 10, 2007

Oppgaveskriving

Jeps. Det er akkurat det jeg burde gjort nå. Men det gjør jeg jo beviselig ikke. Beviselig? Ja, akkurat mens jeg skreiv det, kan jeg ikke ha skrivi noe annet. Jeg kunne ha skrivi oppgave mellom hver bokstav, eller laga en innretning som jeg programerte til å skrive akkurat de orda, men uansett ville jeg brukt den tida det ville tatt å få de orda på prent til nettopp det og ikke oppgaveskriving.

Anyways..

Dette er et problem jeg har, at jeg klarer alltid å sette igang med å gjøra noe annet enn å skrive oppgave, når jeg ikke har noen flere enkle forberedelser å gjøre. Det fører alltid til at jeg får dårlig tid til å skrive, og at det dermed blir en langt dårligere oppgave. Denne gangen er det altså bloggen jeg har satt meg fore (skrives det egentlig sånn?) å oppdatere i den dyrebare oppgaveskrivetida. For at dere skal få et visst overblikk:

Klokka er nå 1111 faktisk (hehey! (jeg venta et minutt så den skulle bli det...)). Jeg må være ferdig med oppgaven kl1600. Oppgaven skal være på 800-1200 ord, og jeg har ikke begynt.

Hva kan jeg si? Det er fortsatt tid til å skrive en god oppgave. Men jeg hører at Ruth Emilie har kommet, og der kommer det sikkert til å gå litt tid.

Så for å omformulere starten på forrige avsnitt: Det er fortsatt tid til å få dårlig tid!

Bildet er av broder Andreas og Ruth Emilie på et svært tidlig tidspunkt av hennes liv.

5 comments:

Magna said...

Jeg vil helst ikke vite hvordan det gikk med den oppgaven. Har de samme genene... jepp: fore skrives "fore". Dog skal det være anyway - ikke anyways. Men har (til utstrakt hodebry) registrert at det er mange som sier det med s, så det er kanskje en intern humorgreie jeg ikke er med på?

Guttleif Lorentzen said...

Jeps, det er faktisk en humorgreie. Stammer fra filmen "Terkel i knipe", fra musikklæreren Arne (han som er så kul).

Magna said...

Der kan du se. Alle var jo ferdige med å se den filmen før jeg kom så langt. Og det tar jo som kjent ikke helt av å se den type film alene... Men da er du i hvertfall tilgitt på engelsk-fronten. Kommer du og sover hos meg snart?

Anonymous said...

Du har blitt tikket. Les bloggen min for instruksjoner.

The Muffin Man said...

Magna: Du kan trøste deg med at jeg så den filmen alene. Jeg lo så jeg grein!
Det kan jo selvfølgelig ha noe å gjøre med at klokka var 01.00 og jeg var overtrøtt som en strømpe (omformulering av et godt gammelt uttrykk).