Monday, November 24, 2008

Fin avstemning, Henrik!

Jeg skjønner ikke hvorfor ingen vil stemme på avstemningen min. Jeg syns den er morsom, og gir rom for interessante vurderinger. Kanskje er det ingen som leser. Bortsett fra Maia, som får beskjed hver gang det kommer et nytt innlegg.

Jeg mener, det skulle jo være mulig å komme fram til et svar her. Hvis jeg nå ser på de forskjellige aktørene, og gjør en saklig vurdering.

1. Julenissen.
Er godt likt av de aller fleste, til tross for at han uttalt dømmer folk. Han har en iøyenfallende arbeidsuniform, som er praktisk i kalde strøk. Til tross for at han alltid må jobbe julaften, har han jo ellers godt med fritid. Arbeider etter en eneste deadline, men når han først er på jobb, er det den mest stressa i verden.

2.Påskeharen
Har en veldig koselig jobb. Dele ut godterier. Han gjør ikke forskjell på folk. Har vel så gode arbeidsbetingelser som Julenissen, men blir alltid stående veldig i skyggen av ham. Dersom det er et utkledd menneske, må det være verdens teiteste arbeidsuniform

3. Tannfeen
En jobb for de som liker å snike seg rundt. Om å gjøre å komme seg usett inn og ut av folks soverom. Kan etter sigende fly, noe som jo frister. Det er riktignok et litt tankevekkende arbeidskonsept. Jeg mener, hva skal egentlig tannfeen med alle tennene? Det er ganske suspekt. Kanskje er det rett og slett tvangstanker som driver tannfeen? Samlemani? Hyggelig at hun(?) betaler for seg hvertfall! Det ER underholdende å se på folk som sover.

4. Jon Blund
Uansett kult å ha et form for søvn oppkalt etter seg. Jeg tar meg en blund. Dette er kanskje den tyngste jobben. Ut hver kveld, slenge ut støv, lage nytt støv. Det gode er at man føler man har en jobb. Får gjort noe lissom. Men det må være slitsomt å alltid ha samme sangen på hjernen.

5.Karsten Isachsen
Spennede å leve av å spre livsvisdom og vittigheter. Kan styre arbeidsdagene litt selv, ved å takke ja eller nei til foredragstilbud. Mye reising, på godt og vondt. Kanskje den av personene som blir sett av flest mennesker i løpet av et år. Også den minst attraktive sånn utseendemessig.


Personlig ville jeg valgt Julenissen. Jeg veit fra mine jakterfaringer at det gir stor glede når opptrente dyr gjør en viktig del av jobben.

6 comments:

Anonymous said...

Jei! Tar det som en hyggelig hilsen til meg! Selv om det kanskje ikke var ment sånn. Og kanskje skal jeg vurdere å stemme, men ikke nå, for nå vil du jo med en gang skjønne du hva jeg har stemt.

The Muffin Man said...

Hvis du lurer på hvem som har stemt Karsten Isachsen, så er det meg. Rett og slett fordi jeg falt for avslutningssetningen i avsnittet hans.

The Muffin Man said...

2 ganger vel å merke.

Guttleif Lorentzen said...

Og hvis du lurer på hvem som har stemt på Julenissen, så er det meg. 4 ganger vel å merke.

Magna said...

Hahahahahahahaha:) Nå skal jeg stemme. Elsker at Karsten Isachsen er med. Vil ellers påpeke at det muligens er Jon Blund som er oppkalt etter "blunden", og ikke omvendt...

Guttleif Lorentzen said...

Nå er du fryktelig negativ Magna!