Wednesday, November 5, 2008

Hvor lang tid vil det ta...

Jeg hadde en svært interessant samtale igår med min gode venn Carl Steffen. (Hey! Carl! Good to see you!) Der kom vi inn på et relativt interessant tema:

Hvor lang tid vil det ta fra en av oss dør, og til den andre vet det?

Hvordan vi kom inn på det er ikke så viktig. Men jeg velger å skrive om det alikevel.

I starten av hver måned ringer vi hverandre for å snakke om løst og fast. Mest løst. Nesten ikke noe fast. Det ble ved en ren tilfeldighet en tradisjon som ihvertfall ikke jeg akter å bryte. En stund var det Carl Steffen som ringte først, men forrige måned tok jeg ham, ved å ringe noen dager for tidlig.

Igår var jeg inne på bloggen hans. Der hadde han til alt overmål lagt inn et innlegg dagen før. Der valgte jeg å legge inn en kommentar. Jeg avslutta med å si at jeg kom til å ringe han kl1630 sharp. Hvis han ville vinne, så måtte han ringe før det. Men jeg påpekte at han nok ikke kom til å rekke det, siden han jobber som snekker, og neppe har tilgang på data før den tid.

Kl1606 ringer min telefon, og ja, det er Carl Steffen. Han hadde, hvor utrolig det enn høres ut, vært hjemme på do midt i arbeidstida, og samtidig sjekka bloggen. Sykt? ja.

Vi ble snakkende om blogger, og om hvordan jeg alltid svarer relativt umiddelbart, uansett hvor lenge siden det er siden Carl Steffen har blogga. Jeg forsøkte å unnskylde meg med at jeg ofte leser min fetter Olaves' fantastiske innlegg. Dette var bare en unnskyldning, for vi vet begge at det skyldes mitt triste, triste liv. Men i mitt forsøk på å ro meg unna, fortalte jeg om Olaves' stablingsmani på badeender, og jeg avsluttet med kommentaren: "Jeg holdt på å le meg ihjel." Hvorpå Carl Steffen svarte: "Det hadde vært veldig trist, for da hadde ikke jeg vi sitti her nå! Det vil si JEG hadde sitte her nå. Eller.."

Og dermed var vi inne på tema: Hvor lang tid ville det tatt fra jeg, Henrik, tragisk døde, til tømrerlærling Carl Steffen ville visst det "over there". Vi diskuterte ruter, og kom opp med et par sannsynlige, og en noe mer usannsynlig:

Den første: Mor Helene - Magne - Trygve - Dag/Erlend/Hansi- Olav - Eirik Weng - Carl Steffen.

Rute 2: Mor Helene - Tante Kari Barbøl - Brynhild- Carl Steffen

Av en eller annen grunn ville gjerne Carl Steffen utnytte at hans tante Grete Redse jobber sammen med Ingunn Dokkehaug. Derfor lagde vi også en tenkt rute der.

Svært alternativ rute: Mor Helene - Far Magne - Bror Trygve - Hans eks-kjæreste Karianne Dokkehaug - Ingunn Dokkehaug - Grete Redse - Brynhild - Carl Steffen.

Etter å ha laget denne siste, kjente vi litt på hvor trist det ville vært for Carl Steffen å få vite det ETTER Karianne Dokkehaug. Vi ble derfor enige om å lage en rute når vi møtes i jula. Vi ble dessuten enige om å testamentere DVD- samlingene våre til hverandre.

7 comments:

Anonymous said...

Sykt sykt.. Men usasynelig morsomt! Sitter på jobb og ler:)

Rachel

Magna said...

Hahaha:) men kan ikke jeg få være med i ruta? Det kan jo skje via blogg? Jeg vil ellers få si at det fins en test på facebook, der dere kan finne ut hvor mange år dere har igjen. Så er dere forberedt, mener jeg. Jeg fikk 20...

Magna said...

Kan jeg få globusen? Den du vet, der Kongo ikke ligger i Sør-Amerika?

Olaves said...

HAHAhahaha! Jeg hadde også blitt skuffa om Karianne Dokkehaug fikk vite det før meg... No offence, Karianne.

Leiv Magnus said...

Var på vei til å bli fornærma for at CS ville gitt bort DvD'ene sine til noen andre enn meg. Men så kom jeg på at han nesten ikke har noe jeg ikke har, og det lille det er snakk om har jeg ikke lyst på.
Koselig innlegg forresten.

Guttleif Lorentzen said...

Ja, Magna. Du kan få den. Globusen altså. Litt usikker på om om du blir med i ruta. Jojo. Det er vel unaturlig at Mamma melder Carl Steffen. Men da må du love at det skjer raskt! Og når du er igang kan du jo melde Olaves så han slipper å komme etter Karianne Dokkehaug. No offence, Karianne...

The Muffin Man said...

Jeg må bare si at dette er 1 stk fantastisk blogg-innlegg, Henrik. Jeg bøyer meg i støvet!