Saturday, February 24, 2007

Barndomsliste a la Magna

Jeg kunne henvist til Magna sin side for folk som lurer på hvorfor man skal lage liste om tilfeldige barndomsminner. Men siden det også hos Magna var tatt fullstendig ut av det blå, så velger jeg å ikke si noe mer. ("Dagens liste" my ass! Du har jo ingen fra før!)

Ting jeg husker fra min barndom:
-Farfar på sin trapp
-Trehjulssykkelklubb med Erlend i Høilunds syrinbusk
-Fargen på AHA-kassetten til Kristine (svart med grått klistremerke og svart skrift)
-Loss' første dag i barbølskroken
-Andreas kommentarer da jeg vant en rompeakebrettkonkurranse. (Magna henger etter som en maur, men Henrik kommer som en stormende løve)
-Olav Barbøl nyfødt i vogn (burgunder fløyelstrekk. Der kom de første spøkene med "kong Olav", som jeg kan huske)
-En gul garnpinne fra draksjøen
-Overnatting hos vaskehjelpa. Mannen røyka, og jeg hadde fin dyne.
-Overnatting hos Elisabeth Stanger i barnehagen. Jeg forsøkte å forsvare oss mot de nabogutten som kasta snøball. Mine snøballer kom aldri over veien. Bitter... (Ellers hyggelig. Spiste kinderegg og hoppa på hoppeball)
-Ronny Persson som kasta stein i hodet mitt fordi han lekte brannmann.
-At jeg en gang i et eller annet bursdagselskap (ikke mitt eget) fikk lov til å stå først i køen for å knuse pepperkakehuset, men at jeg ikke klarte det, men fikk vondt i hånda. (Har alltid lykkes siden!)
-At jeg knakk armen til Magna første uka vi hadde trampoline
-Erlend som har vannkopper i sklia på lekerommet døms
-Mitt første fotballspillende friminutt. (Jeg hadde en ballberøring: en umotivert stuss som tok med seg lua mi)

5 comments:

Magna said...

jeg kan si Amen til mange punkter her, ja. Spesielt nr 3 nedenfra. Traumatisk... Men hva er dette jeg hører om at jeg ikke har noen liste fra før? Det har jeg så det så! Det er bare du som ikke følger med.

Guttleif Lorentzen said...

Det er forsåvidt sant.

Magna said...

Det er så deilig når du innrømmer å ha tatt feil! :)

The Muffin Man said...

Liker listen din Henrik. Men gidder ikke å kommentere den.
Jeg kommer bare for å si, til din uvitenhets skyld, at det er kommet en oppfølger til "Doppler"

Anne Line said...

Volvo Lastvagnar (oppfølgeren)

Ville bare si hei. Ikke sikkert du husker meg.. Men har da vekslet noen ord. Gøy å se at flere blogger. =) Morro med slike lister. Man må bare lære å begrense seg ;)

Hils Karoline fra Hovland. Sindre hilser også.

Hei og hopp!